Sauna a stravovanie

Ísť do sauny hladný či najedený? Aký pokrm nášmu telu prospeje po pobyte v saune? Správne stravovanie má svoj nesporný význam aj pre využitie liečivých účinkov sauny. Prečítajte si niekoľko základných pravidiel, vďaka ktorým bude Vaše saunovanie a stravovanie v harmónií a dosiahnete najlepšie saunovanie.

Čo zjesť pred saunou?

Okrem toho aké pokrmy je vhodné pred saunou zvoliť je potrebné mať jasno aj v tom, koľko času si nechať pred návštevou sauny na trávenie. Plánujete návštevu sauny poobede či večer? Potom je vhodné to s jedlom nepreháňať, ale zároveň tiež nehladovať. Ťažké jedlá a veľké porcie by určite neboli cestou k najlepšiemu saunovaniu, pretože by mohli spôsobiť zvýšenie krvného tlaku, ktorý by Vám mohol v kombinácií s vysokou teplotou v saunovej kabíne spôsobiť nevoľnosť. Rovnako však nie je rozumné prísť do sauny vyhladovaný. Ideálne je preto zjesť niečo ľahšie stráviteľné, a to s odstupom aspoň jednej hodiny pred návštevou sauny.

A čo po saunovaní?

Rovnako ako pred návštevou sauny aj po saunovaní je vhodné byť striedmejší čo sa týka stravy. Odporúčame preto po saune konzumovať ovocie a zeleninu, no zaškodiť by nemalo ani chudé mäso v primeranom množstve, či mliečne výrobky ako syr, tvaroh či jogurt. Dôležité však je nechať svoje telo nejaký čas po opustení saunovej miestnosti oddychovať, aby sa tak mohlo vyrovnať so zmenami teploty a pripraviť sa na ďalšiu činnosť – konzumáciu a spracovanie potravy. Minimálne 30 minúť by malo Vášmu telu stačiť, aby sa so zmenami vyrovnalo.

Sauna a chudnutie

Popri iných liečivých účinkoch Vám môže sauna pomôcť aj s chudnutím. Ak sa o chudnutie aktívne snažíte, efekt sauny najlepšie využijete, ak po saunovaní počkáte s pokrmom aspoň 60 minút (nezabudnite však čo najskôr doplniť TEKUTINY!). Zelenina a ovocie spolu so saunou Vám bezpochyby pomôžu k naplneniu Vašich cieľov. Skvelou alternatívou môžu byť rôzne zeleninové šaláty doplnené o kuracie, rybacie mäso či vajíčko.

žena v saune

Teplo sauny Vám bezpochyby dokáže pomôcť s chudnutím, je však treba mať na pamäti ako spolu súvisia pobyt v teplej komore a stravovacie návyky.

Saunovanie totiž môže spôsobiť, že po ňom budete mať chuť na niečo slané. Z Vášho tela sa totiž  vyplaví spolu s potom aj soľ, ktorú máte automaticky potrebu doplniť. Preto sa skúste zamyslieť ako tieto vyplavené látky nahradiť zdravo a vyvarovať sa pritom napríklad zjedeniu balíka chipsov.

Rovnako pravdepodobné je aj to, že po saune budete vďaka vyplaveným tekutinám pociťovať smäd, ktorý sa budete snažiť zahnať prvým nápojom, ktorý budete mať po ruke. V takomto prípade sa skúste vyvarovať sladeným studeným nápojom. Lepšou alternatívou sú ovocné šťavy, čistá voda, či napríklad červený melón, ktorý Vás môže po saunovaní vynikajúco osviežiť.

Malé občerstvenie pozostávajúce z čerstvého ovocia a tekutín môžete pri dlhšom pobyte v saune využiť aj medzi jednotlivými saunovými cyklami. Naša saunička – wellness Bratislava Vám preto ponúka občerstvenie priamo na bare. Naša horúca sauna sa na vás teší.

Did you like this? Share it!

Leave Comment

Facebook
Instagram